Aku Didera Oleh Sekumpulan Kopok Lekor !

Assalamualaikum ~!
^_^

Maaf lama tak update status..
Belum terlambat kan untuk ucapkan Selamat Menyambut Ramadhan Al-Mubarak..
Puasa ye adik-adik.. Tak mo ponteng puase.. Nanti tak dapat pahale, kurang duit raye ~! ^_^
Tapi, jangan pulak jadi kan alasan penat berpuase untuk tak pergi ke sekolah.. haha..

Owh ye..
Korunk ade rasa weird kan dengan tajuk entry aku ?
Macam mana kopok lekor yang enak dimakan tu boleh buli aku ?
Bukan sepatut nyer aku buli diorang..
(erk, bengong je gune perkataan 'diorang' ni. Kopok lekor bukan orang lah sengal !)
Weh, 'jaman' sekarang ni, bende pun boleh buli manusia tau..
Haha.. Dah jangan nak imagine yang pelik-pelik..

Gara-gara kesian kat kopok lekor yang terperap lama dia dalam peti sejuk tu..
Dan memandangkan aku dengan kawan-kawan serumah aku akan balik ke kampung masing-masing..
Aku goreng la si kopok lekor tu.. Memule masuk kuali, kopok-kopok tu sume, nice nice jer dalam tu...
Dia dok diam-diam jer biler mule di goreng.. Aku pun tersenyum je tengok dia keriangan digoreng...
Bile dia mule membesar tanda-tanda dah masak, aku pun nak tarik dia masuk dalam pinggan..
Lembut-lembut je aku tarik dia, bagai menatang minyak yang penoh ! Tapi, apakan daya ku~!
Bagai melepaskan anjing tersepit !
Salah seketul kopok lekor yang masih di dalam kuali, meletop secare tetibe, lalu memercikkan minyak yang masih panas ke belah kanan anggota tubuh ku .. 
Kalau dah terkene minyak panas tu takkan lah aku nak tersengeh pulak kan ?
Dah tentu aku meraung-raung, terpekik terlolong.. Pedih weh ! (Huh ! Suara kau satu flat tu boleh dengar !)

Aku masuk bilik air, lalu kan tangan aku bawah air.. Budak rumah aku kata bubuh ubat gigi..
Macam pelik pulak bubuh ubat gigi kan ? Aku buat derk jer.. Degil la kata kan..
Kemudian, aku call abah aku sambil meraung-raung menangis.. Haha.. Aku terasa comel time tu..
Macam budak kecik menangis kat abahnye ~! Sweet je kan manje ngan abah.. ^_^
Hey ! Aku jatuh motor, tulang kaki aku lari dari sendi yang sakit sampai sekarang pun aku tak nanges.. Punyer tabah nyer aku, tapi aku nnges biler di buli kopok-kopok lekor yang durjana ! Sedih ! T_T
(Padan muke kau ! Gatal lagi nak makan kopok lekor !)
Rupe-rumenyer, abah aku pun cakap bende yang same.. Bubuh ubat gigi.. Heheh.. Dengar cakap abah ~!
Aku pun buat la.. 3 jam lepas tu aku cuci, sebab aku kene bersiap-siap untuk balik ke Kedah..
Tapi, hasil yang aku dapat biler cuci !
Grrr ! Jadi hitam weh ! Huduh dan sadis biler aku tengok.. (Haha ! dah jadi cacat ! lalala~)

Tak lama lepas aku cuci tu,aku tengok dia dah jadi menggelembung terutamanya kat tangan aku..
Lebih sadis lagi,  aku rasa susah nak makan.. Tak feel tau makan nasik gune sudu ! 
Ade yang nak tengok macam mana kesan melecur tu ?
Ha.. Kesan di buli oleh kopok-kopok lekor yang zalim ! haha..

Ni kat tangan kanan aku.. Aku sendiri tengok pun aku rasa geli..
Yang menggelembung tu, dalam dia ade air.. setiap kali nk sapu ubat aku kene pecah kan dulu.
Memang sakit sangat !
Sampai ke lengan .. Sebelum smpai ke siku.
(erk betulkan lengan ? Atau atas sikit tu yang lengan ?)
Yang ni kat muke.. Yang aku bulatkan tu.. Kat kening paling besar.. Tapi tak nmpak ketara..
(tengok gambar ni aku teringat amah Indo yg kene dere ngan majikan dulu tu.. haha)
Yang ni kat pipi.. Yang bulatan besar tu, sebenarnyer ade kesan melecur..
Tapi aku terkopek semalam sebab keGATALan.. haha..  Jadi merah-merah je.. 
Yang ni pulak kat kaki aku.. Occey ! Abaikan anak panah biru tu..
(saje nak tunjuk urat yang biru kehijau2an dan timbul !)
Kecian kan ? Cacat sikit muke aku..
Tak pe lah, Allah amik sikit kecantikkan tu supaya tak timbul riak ! ^_^
Sampai sini je lah kisah aku di buli oleh kopok lekor..
Ehh.. Citer tergantung ker?
Kesudahannyer, aku balas dendam kat kopok lekor tu dengan kunyah dia sampai hancur.. Hahaha.. Bersemadilah engkau di dalam perut aku.. Dan ku hantar jasad kau ke dalam lubang jamban ! wakakaka.. Puas hati aku !

Tapi aku belum serik untuk main masak-masak kat dapur..
Kalau aku trauma dengan kejadian ni, alamatnyer, bile aku kawin nanti laki aku makan kedai je lah !
Hahaha... (Sape nak kat kau ? Tak lawa ! Sekarang dah cacat !)

*actually, masa aku menggoreng ni, fikiran aku melayang sebab masa kejadian ni, EX aku nikah dengan pilihan dia.. Grrr ~ pikir benda yang tak ada kaitan dengan aku ! Tak berhati-hati.. tu la sebabnyer..
Tapi aku ade entry untuk dia ! (aku tak rasa dia baca.. haha..) | Next Entry !

Occey !
^_^




2 comments :

Anonymous said...

Ni mesti goreng kepok 2 x belah kt tengah dia kn...

Liyana Yusof said...

Cik Anon:: tu lah.. saya pun lupe.. lg satu silap saye sebab tak biarkan kopok lekor tu betul2 hilang frost..