Ombak Rindu! Ombak Tsunami! Ombak Besar (Ooops!)


Assalamualaikum ~! ^_^
Entry lagi ! hehehe...


Baru-baru ni, negara digemparkan dengan fenomena filem telanjang keranjang ranjang,
Ombak Rindu yang mendapat kutipan RM4 juta dalam masa empat minggu!!
Ranjang ker ? hahaha.. Teruk sangat la sampai gitu..
Orang yang sangap je kata cengitu.. Bagi aku tak der la stim tengok cerita tu.. 
Aku tengok filem tu sebab cerita nya diadaptasi dari novel Ombak Rindu..
Aku suke giler baca novel tu.. 
Kalau ikut novel, ada lagi dua kesinambungan nyer... Cinta Tiada Akhirnya Dan Rindu Cintaku..
Aku baca ketige-tiga novel ni.. Memang best.. That's why aku pun tengok la filem nyer..
Bukan sebab Aaron Aziz berlakon! (Tak teringin langsung dengan laki orang) 
Sebab mungkin citer nyer sebest novel nyer...



Tapi, aku frust jugak la.. 
Sebab banyak scene yang ada dalam novel Ombak Rindu, tak ada dalam filem..
Hurm.. Lagi satu,setahu aku lah kan, kalau di rujuk balik novel, tak de lah aksi, telanjang ranjang  dalam novel tu.. 
Atau, tak ada pulak novel tu menggambarkan watak Izzah berkemban macam dalam filem yang dilakonkan oleh Maya Karin.. (Kelakar tengok cara Izzah pakai tudung)
Mungkin, pengarah ada sebab kot untuk buat kan scene tu.. think positive ~! 


Tapi, yang aku kesiankan, penulis asal Ombak Rindu, Fauziah Ashari..
Dengar cerita, dia dapat bayaran yg sangat ciput daripada pihak Production.
Haish.. kesian.. sepatutnya dia diberi keutamaan.. 
Sebab idea asal cerita dari dia.. 
Saboorr je la~!
Ni lah penulis Novel Ombak Rindu, Fauziah Ashari.
Hehe.. 
Yang pasti, aku menyokong industri muzik dan perfileman dari tanah air Malaysia!
Jangan kita terlalu agung-agungkan filem dari luar kononnye hebat..
Sedangkan Malaysia mampu buat yang lebih baik...
Occey ~!
\(^.^)/

2 comments :

kura said...

gua pun nk tulis novel la pulak lepas ni. ehh. hahah

Liyana Yusof said...

kura:: hahaha.. lau kura tulis novel, ag bnyak aksi ranjang~! kah kah kah