Dari Kedah ke KL . Penat !!

hahah .. aku tak buat entry pasal telemovie raya "Dari Kedah ke Kuala Lumpur" yang ditayangkan kat TV3 tu ek .. 
Entry ni pasal aku yang dah kehabisan cuti raya... 
Jadi, aku kenelah balik ke KL sebab hari ni aku ada kelas .. 
Memang penat giler tahap gaban, walaupun bukan aku yang drive tapi kakak aku dengan pak we dia yang drive ... 
Disebabkan nak mengelak dari terjebak dengan sebarang kesesakan lalu lintas, maka kakak aku buat keputusan untuk bertolak dari Kedah pukul 12.30 pagi..

Dah pulak sampai pukul 6 pg tadi... Sampai jer kat pagar hostel, kakak aku kejutkan aku bangun dari tidor... Kelam kabut aku bangun dari tidor terus bukak pintu keluarkan barang-barang aku kat bonet kereta.. 
Boleh pulak aku terlupa yang aku ada letak spect mata, handphone, dengan purse kat dalam pocket belakang seat driver..
Time aku kat dalam lif, aku pandang cermin, baru aku perasan yang aku nih tak pakai spect... Nasib baik lah ada lagi satu handphone kat dalam pocket aku .. Yang wat aku feed up, kredit pulak habis, aku turun, pegi jumpa dengan Pak Cik Guard, dengan muka tak malu, aku pinjam duit syiling dengan dia... yang bengong nye, aku tak teringat pulak boleh buat S.O.S topup.. 
Aku call kakak aku, dia bagi tau, dia dah sampai puchong .. arghhh~! sakit hati aku... 
Cepat pulak dia bawak kereta ... Dengan keadaan frust giler, aku masuk bilik, terus sambung tidor... Aku terjaga dari tidor bila kakak aku call aku, katanye, dia amik MC sebab tak larat.. jadi, dia datang nak hantar spect mata, purse, dengan handphone ..  
Alang-alang dah terlewat ke kelas tu, aku terus sambung tidor je lah.. kepala aku pun dah berpusing-pusing ..

huhu ... Korunk jangan ingat best jalan jauh-jauh.. best tu memang best, tapi penat dowh ..
Tak kira siang atau malam.. Ada sesetangah orang tak boleh berjalan jauh waktu siang, sebab panas, lagi tambah mengantuk, waktu malam pun mengantuk jugak sebab kebiasaannya kita tidor waktu malam... Apa-apa pun, orang kata biar lambat asalkan selamat kan ? 

So, sebelum korunk nak berjalan jauh-jauh, balik kampung, atau nak pegi holiday, lebih baik korunk rancang betul-betul perjalanan korunk (pesanan khidmat masyarakat dari Mak Cik Jenab dan Cik Kiah).. hahaha...
Occey ~! ^_^

Sumber : google image


# perasan tak ? lepas raya entry aku macam taik sikit kan ? boring kan nak baca entry aku ? hahaha... 

2 comments :

kura said...

hahaha. careless!

tp bagus gak. dpat ye ponteng kelas. amboi! haha

Liyana Yusof said...

kura:: amboi.. amboi.. amboi.. suke ye cik kura ... hahah... xbest ponteng kelas.. dok bilik boring gak