Perhimpunan BERSIH? aku pegi perhimpunan Sekolah. BERSIHkan Jamban aku..

Pada suatu hari ... hahaha... poyo jer aku neh... (engkau memang selalu poyo!!)
Hari ni hari aku pegi majlis kenduri kawen anak kezen abah aku... 
Kirenyer, bapak dia dengan abah aku sepupu... aku dengan yang kawen tu, duaPupu lah...
Berpupu-pupu pun aku kenal.. hahaha....
Occey ! berbalik pada cerita... kenduri kawen tu kat Paroi, Dekat je dengan stadium Paroi...

Tapi yang buat aku feed up, jalan jam giler vavis sebab polis buat road block...
Tak boleh jugak nak salah kan polis.. dah memang tu tugas dia kan...
Tapi, benda ni berpunca daripada perhimpunan haram kotor bersih ...
Awalnyer, sumpah aku tak tahu apebenda lah yang orang kecoh-kecoh pasal bersih...
Aku ingat kan nak buat perhimpunan untuk aktiviti gotong royong...
Rupa-rupanye, aktiviti rusuhan yang di buat oleh pembangkang...
lorh... siap ada baju segala... baju kaler kuning doe....
(orang digi yang macam teletubbies kaler kuning tu pun mesti kene tahan kan ?)

hahaha... aku pun kurang faham dengan hal-hal politik...
Sebab aku memang tak menat dengan politik... 
Tak kira lah parti kerajaan atau parti pembangkang...
Bagi aku semua politik sama jer... semua politik kat seluruh dunia ni sama jer.. 
Agenda nyer, nak berebut kuasa... dak dapat kan takhta pemerintah negara...
haiya... korunk rasa senang sangat ke nak memimpin sesebuah negara tu sampai negara tu betul-betul aman ?
Tak sangka rupa-rupanya, rakyat malaysia ni masih ramai yang tak reti bersyukur, dan tak reti nak menghargai keamanan dunia...
Aku rasa kalau korunk masih belum puas hati dengan beberapa berkara yang korunk tak suka, 
Apa kata korunk suara kan je kat wakil rakyat... lagi pun kan ada banyak media yang boleh kita gunakan supaya pemimpin boleh dengan rasa tak puas hati kita...

Bila jadi macam ni, yang paling suka adalah beberapa pihak dari negara luar...
Sebab, diorang dengan mudahnye dapat menguasai negara kita.. 
Sebab negara kita kaya dengan hasil bumi... 
Lagi suke lah diorang bila kita tunjukkan kebodohan kita sendiri... 
n korang terfikir tak ape yang terjadi pada ekonomi negara?? 
Apa pandangan pelancong luar yang datang ? 
Korunk nak nagara kita ni jadi macam kat Libya ? Mesir ? 
Dan beberapa negara Islam lain ..
Diorang ni sentiasa buat tunjuk perasaan dengan cara yang tak betul.. 
Lagi satu, semua aktiviti terpaksa diabatalkan untuk keselamatan orang lain...
Kan dah banyak urusan yang sepatutnya kita buat, terpaksa di tangguhkan...

hehehe... panjang pulak entry aku kan??
Sekali lagi aku nak bagi tau...
AKU TAK SOKONG MANA-MANA PARTI POLITIK !!
Tapi aku suke Tun Dr. Mahathir Mohamad dengan Tok Guru Nik Aziz..
Sebab ape ? Sebab Tun tak pernah melenting setiap kali dia kene kutuk... Dia senyum je...
Bila dia berucap, kata-kata dia tak de lah membingitkan telinga, tapi penuh makna dan ada semangat dalam kata-katanye...
Sebab aku suke Tok Guru, sebab walaupun kadang-kadang dia cakap ada belit sikit,
Tapi, Cara dia sebagai seorang pemimpin yang sederhana, n kata-kata dia penuh dengan keagamaan...
hahaha... yang pasti aku suka jugak dengan Menteri Besar Kedah, Ustaz Azizan sebab dia tak suka perhimpuanan sekolah Bersin Bersih... hahaha...

Occey ~! 
Dah lari tajuk kan ? hahaha...
Kalau ader yang tak puas hati dengan aku... 
Silekan comment entry nih.. n hentam aku kuat-kuat 
(jangan kuat sangat, nanti aku nanges.. kikiki ) 
Occey ~! 
^_^

4 comments :

Shafika Syuhada Rosli said...

sedih dengan keadaan sekarang .

Liyana Yusof said...

shafika:: erm... nak buat macam mana... diorang tak syg negara... kalau amerika bom malaysia nanti... baru berakal...

hamzah ian said...

bersih ada baik ada buruk.. hehe

Liyana Yusof said...

hamzah:: entah brapa bnyak sgt la kebaikan nye... huhuhu...