Penting ke Couple Masa Sekolah?

Persoalan yang selalu bermain dalam fikiran aku sejak aku sekolah lagi.. Aku memang tak ada couple masa sekolah dulu.. errkk.. tipu lah tak ada.. ada tapi couple main-main je.. untuk suka-suka berkawan... Tapi tak ada lah sampai keluar pegi mana-mana nak berkepit je.. Dan yang pasti, masa aku sekolah dulu, aku couple dengan orang yang tak penah aku jumpa.. Walaupun aku couple dengan orang yang tak jauh pun... (tak pernah jumpa?? mcam mana tu? ehh ehh.. tu boleh di katagorikan sebagai couple jugak ke?) Ye la.. aku kecik-kecik dulu dah pandai berchating... Dah ada handphone yang aku beli sendiri guna duit aku tau.. Yang aku mampu buat, main balas-balas sms je... malu nak jumpa(lebih kurang macam zaman dulu-dulu balas surat.. bezanya boleh call, n mesej sampai lebih cepat berbnding surat.). Aku nak bagi tau kat parent aku yang aku ader pak we pun aku takut-takut.. rasa malu-malu lagi... Tapi aku bagi tau jugak, kat mak aku.. aku tak de lah bagi tau kat abah aku... Orang yang couple dengan aku tu pulak selalu bagi aku semangat untuk aku belajar, n dia jugak Banyak share ilmu dengan aku... Yang paling penting, dia bagi nasihat pasal agama kat aku.. (uuuuu..... ciri-ciri lelaki yang aku cari tuuu... meow~!) Sayang nye, putus sebab tak nak pelajaran dia terganggu..
T_T

Habis tu bila aku start couple?
haaa.. aku start ada couple lepas aku habes SPM.
Masa tu dah rasa diri tu dah habis matang sangat.. terus pegi menggedik-gedik..
Bila aku dah sambung belajar kat kolej, baru la mula jumpa..
Itupun sebab jauh dari mak n abah.. tapi aku bukan curi-curi jumpa dia tau...
Lepas jumpa tu aku bagi tau kat mak aku yang aku jumpa dia.
Aku kan budak baik ! ( bueeekkkkk ~!!! benci statement muntah hijau kau tu)
hahaha... (tapi pak we lain.. hahaha... )
Itu pun aku couple tak sampai setahun...



Tapi berbeza dengan budak-budak sekolah zaman sekarang...
Baru sekolah rendah lagi dah ada couple...
Tengok je lah kat facebook... mak aih.. advance betol..
Siap bergaduh rebut-rebut pak we lagi... hahaha... masyaAllah... pelik betul aku tengok..
Relationship 'Married', 'Engaged' n bagai-bagai lah...
Lepas tu pangilan papa, mama.. hahahaha.... geli aku rasa.... 
(eleh.. bukan ke dulu kau pun macam tu jugak?) hahaha... tak de lah...
Lepas tu, bahasa yang budak-budak ni guna memang tak boleh fahami...

'shyg's makasehh ea.tabule nanakk maah bie lamalama.shyg's gilagila miaa'

Agak-agak korunk boleh baca tak ni?
Atau pun yang ni..

'xUe nK uJi aTy cNdiry , , xnK b'cNte !!..'


Aduh.. ni aku tak tau nak kategorikan dia rajin atau tak...
hahah.. aku nak baca pun rasa pening tungang terbalik...
Selalu nyer budak-budak perempuan yang tulis macam ni..
Tapi aku agak terkejut, bila ada sesetangah budak-budak lelaki yang tulih sebegini rupa...
Aku tak nafikan, aku pun ada tulis yang ader perkataan nyewwww~ (bak kata AnwarHadi).. 
Tapi masih boleh dibaca..
Tapi, kalau macam ni.. erm... NO Comment .. hahaha

Tapi inilah hakikat nyer...
Nak bercakap pun pelat lagi, tapi ada hati nak couple..
Lagi satu, bercinta masa sekolah ni menganggu je..
Bukan apa, tengah belajar, tak balas mesej, couple marah..
Dah mintak putus, bila putus, tak ada semangat nak belajar pulak...
Sedih jer macam orang kematian suami yang dah kawin 30 tahun...
hahaha....

Apa-apa pun, akak yang tua lagi berpengalaman ni nak nasihatkan untuk adik-adik...
Sila lah belajar dulu, kalau tak sabar sangat tunggu la habis SPM pun tak pe lah..
Asalkan tak menganggu pelajaran...
Bercinta tu memang indah, tapi kalau kita masih kecik lagi, buat apa lah nak bercinta...
Biarlah berkawan untuk belajar sesama tu tak pe.. 
Dah besar nanti, bila hati masih suka, baru couple...
Occey !
^_^







7 comments :

bella azman said...

haha adik2 ku sayang bercinta lah pas suma beban study tuh abis,ewahh kata org ak pown couple jugek waktu sekolah haha tpi ayat xderk pening "ewww xsukew arr menchi2" perosak bahasa betul budak2 sekarang =D

Liyana Yusof said...

bella:: hahaha.. aah kan? ^_^ baru la rasa selasa sikit nak cintan cintun... hahaha... nak kawen pun boleh... tak der larangan dari parent kan? ^_^

kura said...

persoalan; pastu bf couple main2 tu apa ending dia ye? yg sms2 tu? ahah!

woo. bagus la akak ni, pas hbs spm bru couple. kwn (girl)sy baru menngh rendah dah kapel dgn org dewa umur 20-an. fuhh!

Liyana Yusof said...

kura:: hahaha... yg main2 tu, mula nyer lost contact.. lepas tu, jumpa number dy, n skarang kawan jer lah... ^_^

kura said...

oOooooo.. jgn pasang dua sudah. amboir! hahah :B

EYFAalias said...

HAHA. eyfa pn pernah masa sekolah couple tapi tak pernah jumpa. lama jugak sampai eyfa umur 20thn la jugak. ehehehe. dh lepas spm tu umuar 17 baru jmp dia. tp skrg dh break. ahahaha.


budak2 skrg . darjah 3 pn daha da bf. -.-"

Liyana Yusof said...

kura:: bukan play girl ye...
lepas putus baru couple laen.. hehehe...

eyfa:: hahaha... itu lah pasal... gadik dah budak2 sekarng... kecik2 dah ada facebook...