Tilawah Al-Quraan vs Juvana ! Mana korunk pilih?

Alhamdulillah.. 
Malam ni pembukaan Majlis Musabaqah atau Tilawah Al-Quraan Kebangsaan ke-54 yang akan berlangsung selama 13 hingga 17 Jun kat Dewan Baru Majlis Islam Sarawak...



Sedihnye aku... 
Aku belum jumpa lagi entry mana-mana blogger pasal Tilawah Al-Quraan yang berlangsung malam ni... 
Ye lah, mungkin ni bukan hari penutup kan? 
Walaupun blog aku ni penuh dengan lagu-lagu, 
Tapi aku nak post gak pasal Tilawah Al-Quraan Peringkat Kebangsaan yang sekarang berlangsung kat Sarawak.
Dengan moto 1 Ummah, 1 Malaysia
Apakata, kita sama-sama buka pintu hati supaya minat untuk dengar ayat-ayat Al-Quraan Nur Kariim...




Occey !
Walaupun aku ni seorang yang jahil, tapi bila aku dengar bacaan Al-Quraan, hati aku jadi sayu...
Walaupun aku tak faham makna yang terkandung dalam bacaan dia.. 
Bila TV tayang kan Majlis Tilawah ni, setiap qari, dan qariah yang baca, aku akan baca maksud dia kat belah bawah tu... 
Jadi akau akan faham sikit-sikit..
Lagi satu, bila tengok Majlis Tilawah ni, aku akan rasa macam dalam waktu bulan Ramadhan pulak..
hahaha...
Sebab masa aku sekolah dulu, majlis tilawah ni berlangsung masa bulan puasa... 
Lepas berbuka, solat Maghrib, tengok berita, then, 
tengok Majlis Tilawah kat TV sambil menerap buat keje sekolah. 
(tipu ! ko malas buat keje sekolah)


" Daripada sebuk-sebuk pasal Nora Elena la, Juara Akademi Fantasia la, Adinda Evans la, Juvana la, Seth Tan lah, Kongsi ngan KL Gengster kene saman lah, lebih baik korunk tengok Tilawah Al-Quraan, lagi bagus. Dapat pahala lebih !"


Haish ! mood serius neh.. huhuhuhu...
Itu je yang aku nak sampai kan... 
Meh la share perasaan masing-masing setiap kali tengok Tilawah Al-Quraan. 
(share kan dengan comment kat entry ni.)
Occey !
^_^


8 comments :

Anonymous said...

thanks yana..hu3..insaf jap aq..

Liyana Yusof said...

Mak Anon (enon) :: sama-sama... huhu... apakata kalau berikan nama anda... boleh la sy knal siapa mak enon ni... ^_^

: : sang drama king : : said...

: : sketika brsama tilawah al-quran~

:D

kura said...

mood series ye. heheh.

okey nnt sy buat entry pasal islamic2 pula ye. pasal tilawah al-Quran. dah mls dah nk mepek2. ehh *ckp je lebih hahah

Liyana Yusof said...

sang drama king:: Alhamdulillah.. hehehe... bagus lah lau gitu.. ^_^

kura:: hahaha... tak semestinya kene buat pasal islamic jer... kene seimbang antara islamic n hiburan.. bukn ke tu lebih baik...

"maaf, tak layak memberi nasihat. sebab sy pun tak sempurna amal n ibadat "

occey ! ^_^

kura said...

hehek. baiklah :)

Liyana Yusof said...

kura:: haa.. mcm tu lah.. ^_^

kura said...

yeyeww :3