Aku sombong sebab aku HOT !

'u keje kat kedai mamak tu? keje cuci pinggan je? eeeeuuuwww... sorry, I tak kawan dengan kuli macam u..'

'hey ! i tak pakai baju harga 10 ringgit je. Pleeeezzzz lah ~ ! i cuma pakai baju jenama ZARA occey ~' (aku pakai baju yang mak cik Salmah(mak aku) jait tak kecoh pun)

'erm.. sorry.. jangan pegang i. nanti i kotor pulak. i dah penat-penat mandi guna sabun mahal tadi.'

'eeeuuuwww.. u nak i stay kat sini? ni rumah ker raban ayam. rumah macam ni tak layak untuk i occey !'


Ooopppsss !! (pehal aku dengan aku? kene sampuk dengan hantu rumah banglo ker? hahaha...) 
Tak lah.. ni la antara ayat yang menjengkelkan aku... tolong lah.. golongan-golongan yang bajet HOT !, yang tak sedar asal-usul, berlagak nak mamaaammmPus.. lepas tu, kalau bercakap nak speaking english je lebih. kalau skiping speaking english tu biasa-biasa je tak pe lah, ni tak. Kau speaking english lebih teruk daripada Cinta Laura.. (getik aku dengor nye !)
Weh ! kau belom rasa lagi makan sambal belacan, sambal tempoyak, makan ulam, mandi air perigi, masuk sawah padi, panjat pokok rambutan... kau tak rasa bertapa nikmat nye semua tu... 
weh ! cuba tanya atok kau, zaman dulu-dulu diorang mesti  makan ubi ketok dengan kelapa, tambah garam bagi rasa sikit.. sedap weh ! ( eleh ! dah tu favourite kau )


Tak perlu lah nak berlagak sangat.. 
Cuba-cuba lah rasa hidup dalam kesederhanaan... 
Tak terlalu miskin, dan tak terlalu kaya.. 
Supaya kita sedar taraf diri kita kat mana..
Kaya atau miskin seseorang tu
Dia tetap hamba Allah s.w.t yang kerdil..
Dunia ni cuma pinjaman, yang kekal di akhirat nanti..
( cait ! macam la kau tak pernah belagak.. makan memilih! nak yang sedap je, berlagak la tu. )
untuk renungan diri aku sendiri jugak ~
occey ! (satu-satu nyer perkataan 'Hot' yang aku tau.. haha...)
^_^


2 comments :

EYFAalias said...

orang yang belagak hot ni biasa nya org yang berasal dari kampung. Bila dah dapat kemewahan sikit mula lah lupa daratan. huhu.

tak sedar diri. huhuhu.

Liyana Yusof said...

hahaha... itu la pasal...
ada jugak yang diorang dilahirkan dri family yg kaya...
parent tak la sombong pun,, tp anak yg sombong sngat.. menyampah taw...