Aku Resdong? Aku suka sambal belacan !

erghhhhh !! benci nye bila hidong gatal.. 
rasa nak tenyeh-tenyeh je hidong ni sampai tercabut.. lepas tu asyik bersin jer.. 
rimas lah ! ( padan muka kau ! makan lagi sambal belacan ! kan dah gatai hidong tu !!)
ala... dah favourite aku sambal belacan... hahaha.... 
teringat pulak dialog dalam citer Seniman Bujang Lapok..

' bukankah kau tau kesukaan aku ialah belacan!! kenapa kau masak sayor asam tak campur belacan??'

belacan memang sedap beb ! 
sebab tu siap nak kene pancung lau masak tak ader belacan.. kah kah kah...
aku dah tau aku ni resdung, sensitip dengan belacan, tapi aku makan jugak... 

aku start sedar yang aku ni ader penyakit resdung yang tegar sejak aku form 5 dulu.. 
pagi-pagi, bangun je dari tidor, tak pasal-pasal hidong aku gatal-gatal... 
lapas tu bersin tak henti-henti...
lebih kirang 2 atau 3 jam baru lah berhenti bersin... huhuhu... kesian aku kan?


aku tak penah pulak buat ape-ape rawatan resdong..
sebab malas, n aku tak tau nak buat kat mana n tak tau macam mana cara dia... 
tak ader sape nak guide aku.. huhuhuhuhu... ubat resdung pun tak pernah wujud....
yang aku boleh buat besabor je lah.. hahahaha.....

aku penah tengok orang buat rawatan resdong.. 
alah.. yang bubuh corong lilin kat muka tu...
lepas tu, keluar putih-putih kat muka... 
kikis putih-putih kat muka guna pisau, 
lepas tu letak api kat bahagian pisau yang ada putih-putih tu... 
pergh ~ dy mencair jadi darah... eeuuurggghhhh ~ memang geli... 
orang pangil tu ulat... tapi aku tak pasti pulak kesahihan ulat tu... 
n ada jugak suara-suara sumbang yang cakap, 

putih-putih tu terhasil daripada abu lilin tu... ( wallahualam ~ )


erm.. agak-agak dah teruk sangat nanti aku pergi hospital je lah...
hahaha.. memang spesis yang kurang suka makan ubat..
tambah pulak ubat yang penuh dengan herba tah segala herba..
hahaha.... doa kan je lah resdung aku tak teruk sampai hidong terperongo (tak ada hidong)
occey !
^_^

No comments :