Aku memang tak cantik. Tapi tak nak jadi kereta berhias.

Uihhh ! Lain macam je tajuk? Occey ! 
Tajuk entry ni lebih kat diri aku sendiri la..


Occey ! Orang selalu kata kat aku, 
'Engkau ni cuba la dress up siket. Selekeh je aku tengok'.
Selekeh?? Selekeh sangat ke aku ni? Occey la.. Memang selekeh.. 
Aku mengaku tu... Memang aku tak pandai nak dress up, 
Sebab bagi aku bukan senang nak dress up... Sangat payah...
Tak kene pada gaya kita, n saiz badan, kene maki jugak.
(WaTer Park ! aku simple kau kata aku selekeh, aku drees up pun kene maki ! aku bogel baru ok kot?)
hahaha... Occey ! aku faham maksud korunk, nak aku dress up tapi jangan keterlaluan.
Tapi serius aku tak tau macam mana nak dress up macam yang di maksudkan..
Yang aku tau, pakai t-shirt yang tak ada gamba tengkorak atau lambang-lambang pelik, pakai jeans, selipar, lau formal tak boleh pakai selipar, aku pakai kasut sport.. 
Time aku bertudung, aku pakai tudung biasa je, pin kat atas bahu kiri, atas bahu kanan.. 
Tak ada aksesori lain, sebab aku rasa ada aksesori memang sarat macam pokok krismas bergerak... atau pun macam kereta berhias je, siap bunga besar atas kepala... 
(hahaha.... hodoh kan??)
















Occey! bayang kan aku yang bersaiz XXXXXXXXXL ni, 
Nak dress up yang chumel-chumel la konon nye...
Nanti bukan jadi chumel, jadi gergasi buruk !
Sendat kat perut, kat lengan, kat paha.. nak bergerak pun susah.. 
Nampak yang tak sepatutnye.. tercover-cover... 
Rantai besar, berlapis-lapis, lilit tengkuk boleh maut... 
Gelang colourful... hahaha.. subang macam tayar basikal..
Bunge besar atas kepala, tudung warna contra, 
Baju belang-belang warna-warni... 
Occey ! jom jadi kereta berhias untuk pesta bunga.
eeeeuuuwwww~ sentap hati mak nak (tangan di dada, mata ke atas) hahaha... 
Ajar lah aku... tapi aku tak nak keterlaluan .. simple but sweet .. 
( tak nak bunga besar atau reben besar atas kepala.. )
Occey ! ^_^

4 comments :

ABU said...

hahaha kelakar enrty ni..
mcam pkpk krismas dah..haha

tak pe pakai je, pandai2 la..jgn ovr sudah
lelaki suka tengok pompuna yg pandai jgak penmpilan diri..simple2 pun tak pe..:D

Chenta Liyana said...

heheh ~! ^_^ thanx !
tp seriously x pndai nk dress up... grgrgrgr...
(mcm mna nk jd retiss kan?) haha..
insyaAllah, slowly akn blajar dress up ! ^_^

hardy_syahir said...

haha..be cool darling...
ala~ dress up simple2 da la...
pdulikan apew org nk ktew..
wat donno jerp...
jnji u sweet and beuty~~ ^_^
<3

Liyana Yusof said...

hahaha.. iye lah encik hirdy syahir ~
susahkn nk puaskan aty semua org