Kejadian Membawa Perubahan

Aku ni sekarang tengah berlakon ker ?
Aku terasa macam diri aku ni macam seorang pelakon yang tengah berlakon kat dalam filem je.
Kesusahan yang aku tempuh selama ni macam yang aku selalu tengok orang berlakon dalam drama, and filem-filem kat wayang tu.


Setiap perkara yang berlaku dalam hidup aku, macam direka-reka.
Atau sebenarnya aku sekarang ni tengah bermimpi?
Bukan aku menyalahkan takdir.
Tapi, aku dalam keadaan kebingunggan..
Aku keliru dendan ape yang ada dalam fikiran aku sendiri.

Sejak aku kenal dengan 'jantan' tu, hidup aku penuh dengan penyesalan, dan kesedihan...
Engkau 'jantan', yang dah MUSNAH kan seluruh hidup aku.
Aku hidup terumbang ambing .. bersama engkau buatkan aku jatuh dalam dunia KEGELAPAN.
YE ! KEGELAPAN YANG KAU CIPTA UNTUK MUSNAHKAN SEMUA PEREMPUAN !


Kenapa aku jadi macam ni????
Mungkin semua yang berlaku ni ada hikmah di sebaliknya..
Allah berikan aku petunjuk didunia ni supaya aku jadikan ianya sebagai satu pengajaran.
Supaya aku tak ulangi lagi kesilapan yang sama pada masa akan datang.
Supaya aku berhati-hati dalam memilih kaca dan permata.
Tak guna jugak kalau aku menangis menyesal..
Semuanya dah terlambat ..
Tapi aku yakin, Allah masih berikan aku ruang, dan peluang untuk teruskan hidup, dan baiki hidup aku.

Apa yang aku harapkan..
Kesedihan dan kekecewaan yang aku alami ni..
Tak akan berpanjangan..
Semoga Allah mengampunkan segala dosa-dosa yang telah aku lakukan.
Amin ya Rabbal'alamin ~


P/S: Hana ku sayang. Maaf kan aku sebab wat hang hampa sebab tgok aku still belum berubah.
bukan aku tak nak berubah. aku nak sngat berubah, tp aku tak mampu nak lakukan perubahan yang mendadak. Insyallah, dgn izin Allah aku akan berubah jd lebih baik dari dulu. INSYA`ALLAH ~

No comments :