SETELAH SEKIAN LAMA TAK BERBLOGER

Buruk muka aku kan?

Kebosanan melanda diri. 

Malas sebanarnye nak update entry. 
Tu lah dianye. Bila orang lain buat blog, dia pun sibuk nak buat blog jugak.
Tapi orang lain rajin update blog, yang aku ni malas nak update blog.
Itu lah aku. haha.. =)








Sebenarnya ada sesuatu dalam kotak fikirn aku ni yang aku nak kuar kan.
Sejak aku kenal dunia, persoalan ni baermain-main dalam kepala hutak aku ni.
Tapi baru sekarang aku nak persoalkan semula.
Tapi aku takut nak nyatakan hasrat hati ku ini (bweeekk~~! ayat macam taik)
Cewah~~!! haha..
Tapi ape yang aku nak nyatakan kat sini cuma ape yang aku rasakan.
Bukan la aku tujukan kat sesapa. tapi bagi yang terasa tu maaf lah ye.
Titew tak tuleh nama sesiapa pun.



Sebenarnye kan, aku rasa pelik sangat.
Kenapa orang yang jahat, kejam, pembuli, kaki menhina orang boleh mempunyai banyak pengaruh?
Orang macam ni, walau pun bagi kita dia teruk, tapi tetap ramai kawan.
Dan yang paling menghairankan, ramai yang suka dengan ape yang diorang buat.
Adakah sebab kebanyakan golongan macam ni banyak duit dan pangkat?
Boleh beli orang lain untuk jadi pengikut diorang?
Atau diorang ni mempunyi banyak tenaga?
Sesiapa yang tak jadi pengikut diorang, diorang akan belasah orang tu?
Atau, diorang ada kuasa sihir? Boleh pukau orang untuk dapatkan pengaruh?
Apa kelebihan diorang ni sebenarnya?
Kadang-kadang orang yang ada pengaruh ni bukan nya pandai sangat.
Kalau budak-budak pulak, dengan senang je pengaruh budak lain supaya jangan berkawan dengan budak yang dia tak suka. 
Budak-budak pun dah pandai nak pengaruh orang.

Hahaha..Itu je yang menjadi persoalan nye..
Iye la, bagi aku duni ani macam tak adik sangat-sangat.
kejam pada orang yang tak berdaya, kejam pada orang yang teranaiya..
Sebab, aku pernah menjadi mangsa kekejaman dunia. DITINDAS!
Grgrgrgr... statment aku ni mengerunkan la.


Ape yang aku boleh katakan.
Sesebagai khalifah di muka bumi Allah s.w.t yang maha bijaksana ni,
Manusia ada akal dan fikiran, boleh berfikir. 
Jangan berfikir dengan menggunakan nafsu semata-mata.
Jangan kerana dengki, dan benci, kita menyusahkan orang lain.

No comments :